Onderstaande vragen en antwoorden hebben betrekking op je nota. We adviseren deze eerst te bekijken, alvorens je één van de reactieformulieren gaat gebruiken.
Voor vragen over je nota kun je terecht op de website van het factureringsbedrijf:
Voor Studentist Amsterdam, Studentist Roeterseiland Campus en Studentist Utrecht
Op de website, www.infomedics.nl, van Infomedics vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Ook kun je op de website via de rekeningchecker snel en eenvoudig controleren of jouw rekening al is betaald. Kom je er niet uit, dan kunt op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur bellen met de Servicedesk van Infomedics via telefoonnummer 036 – 20 31 900.
Voor Studentist Groningen
Op www.MijnAndersNota.nl vind je een aantal veel gestelde vragen en informatie, ook zijn ze te bereiken via . Toch liever een van de medewerkers van Anders persoonlijk spreken? Bel dan tijdens kantooruren de patiëntenlijn: 085 – 760 6262 (lokaal tarief).
Een eerste afspraak bij tandartspraktijk Studentist houdt in dat er een intake controle wordt uitgevoerd. De kosten hiervoor bedragen minimaal 46,91 euro. Soms zijn er röntgenfoto’s nodig. De tandarts bepaalt of er röntgenfoto’s nodig zijn tijdens het eerste bezoek, dit hangt bijvoorbeeld af van of je foto’s hebt opgevraagd bij je oude tandarts en hoe oud de vorige röntgenfoto’s zijn en of je nog wel/geen verstandskiezen hebt. De kosten van foto’s variëren tussen de 34 euro en 108 euro.
We kunnen je altijd van tevoren informeren over de kosten, bel even met de praktijk of mail je vraag naar een van de volgende e-mailadressen:
Een afspraak bij Studentist dient minimaal 48 uur van tevoren geannuleerd of verplaatst te worden. Laat je het minder dan 48 uur van tevoren weten, dan zijn wij genoodzaakt de kosten voor de ingeplande tijd en/of de behandeling in rekening te brengen. Deze kosten brengen wij in rekening omdat er door jou als patiënt een deel van de praktijkorganisatie is gereserveerd welke nu niet gebruikt wordt en wel gepaard gaat met doorlopende kosten.
Afspraken op maandag kunnen uiterlijk op donderdag tot het tijdstip van de afspraak op maandag nog kosteloos geannuleerd worden. Afspraken op de dag na een feestdag kunnen uiterlijk op de werkdag ervoor tot het tijdstip van de afspraak kosteloos geannuleerd worden. De rekening voor de niet nagekomen afspraak zal helaas niet vergoed worden door de zorgverzekeraar en komt voor eigen rekening.
Je kunt een afspraak bij jouw Studentist vestiging annuleren of verplaatsen door contact op te nemen met de praktijk. Telefonisch of per email.
Bij te laat komen op een afspraak loop je het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens een tekort aan tijd voor een correcte behandeling. De voor jou gereserveerde tijd in kan rekening worden gebracht. Deze kosten worden niet door de zorgverzekering vergoed.
Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht om je uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.
Wanneer de patiënt aanvullend verzekerd is, stuurt Studentist de nota direct door naar de zorgverzekering. De zorgverzekeraar beoordeelt de nota. In sommige gevallen wordt deze 100% vergoed, in andere gevallen gedeeltelijk. De restnota wordt via het factureringsbedrijf naar de patiënt per mail gestuurd. In dit geval hoeft er dus niets direct aan de balie voldaan te worden. Ook hoeven de ‘restnota’s’ die thuis ontvangen worden niet opnieuw ingediend worden bij de zorgverzekeraar, dit is altijd het bedrag wat de patiënt zelf dient te betalen.
Hoe werkt de digitale nota – InfoMedics (Studentist Amsterdam, Studentist Roeterseiland Campus en Studentist Utrecht)
InfoMedics bied je als patiënt zoveel mogelijk gemak bij betaling. Je hebt 30 dagen de tijd om de rekening te betalen. Betaal je via internetbankieren, let er dan op dat je de betaalgegevens gebruikt die op deze rekening staan (let op: dit is een ander rekeningnummer dan je gewend was!). Je kunt ook de QR-code die op de rekening staat scannen met je mobiele telefoon. Je wordt dan direct naar uw iDEAL betaalpagina geleid. Alle betaalgegevens zijn al netjes voor je ingevuld, waardoor je alleen nog akkoord hoeft te geven op de betaling.
Hoe werkt de digitale nota – Anders Medical Factoring (Studentist Groningen)
De link naar de nota wordt per e-mail verzonden door MijnAndersnota. In die mail staat uitgelegd wat je moet doen, maar voor de volledigheid zetten we het hier ook neer. Wanneer op deze link wordt geklikt, volgt een scherm waarin de betreffende postcode, huisnummer en geboortedatum ingevuld moeten worden. Klik daarna op “code aanvragen”. Dan wordt er een toegangscode gestuurd naar het bij ons bekende 06-nummer. Deze toegangscode moet worden ingevuld in het laatste veld, en daarmee ontstaat toegang tot de nota. Deze is daarna (o.a.) eenvoudig te betalen via iDeal. Wil je niet dat we uw mailadres en telefoonnummer aan Anders Medical Factoring verstrekken, geef dit dan aan ons door. De nota wordt dan per post naar jou verstuurd.
Wanneer een patiënt niet aanvullend verzekerd is, wordt de nota direct na de behandeling aan de balie voldaan.
Wij ontvangen graag een adreswijziging per email, via de telefoon of aan de balie in de praktijk zelf. Als wij een up-to-date email(-adres) hebben, worden de restnota’s op het juiste email(-adres) bezorgd.
Je kunt bij ons bezwaar indienen. De inningsprocedure van de nota (of een deel daarvan) wordt tijdelijk stopgezet. Jouw zorgverlener zal binnen 2 weken reageren. Jij krijgt bericht of de nota wel of niet gehandhaafd zal worden.
Indien jouw nota is zoek geraakt, niet ontvangen is, of als een nieuw origineel voor verzekeringsmaatschappij nodig is, kan een (digitaal) exemplaar worden opgevraagd. Je kan telefonisch contact met het factureringsbedrijf opnemen; InfoMedics 036 – 20 31 900 / Anders Medical Factoring 085 – 273 49 79.
Check altijd even of jouw adres nog klopt.
© Copyright 2024 Studentist Powered by iClicks Sitemap | Cookie instellingen | Privacy en cookieverklaring | Algemene voorwaarden |